Här hittar du exempel på små och stora projekt där vi på SwedMotor har varit involverade.

Om du vill ha fler exempel eller diskutera något aktuellt projekt så är du alltid välkommen att ringa eller maila våra kontaktpersoner.

Telefonnummer och e-postadress hittar du nedan samt under Kontakt.

 

Attila dec 2012
Industriprojekt
Attila Galatz
08-500 66 688
0709-94 74 59
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Anders Olofsson dec 2012-2
Marina projekt
Anders Ofosson
08-500 667 92
0709-94 74 51
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Peter Wulfing
Aggregat projekt
Peter Wulfing
08-500 667 90
0706-38 43 55
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 


 

Mercedes-Benz i snölastare klarar miljökraven

Mercedes-Benz industrimotorer används i en rad maskiner och fordon.snolastare 2 Ett exempel är snölastaren LSV275 från Mählers.

– Till snölastaren levererar vi en fyrcylindrig Mercedes OM924LA på 115 kilowatt. Det är en fyrcylindrig motor som klarar de senaste miljökraven i steg 3B, säger Anders Olofsson på SwedMotor.

Välkommen att kontakta Anders Olofsson, försäljningsingenjör på SwedMotor, om du vill veta mer.

Telefonnummer och e-postadress hittar du högre upp på denna sida samt och under Kontakt.


 

Hatz-diesel för Swepac

I samarbete med SwedMotor har Swepac tagit fram en vibraplatta av vibrahatzmellanstor modell för packning av sand, grus, makadam och marksten.  Modellen har tidigare funnits med bensinmotor, men finns nu även med en Hatz Diesel 1B30. Samarbetet med Swepac är ett resultat av SwedMotors förmåga att erbjuda mångsidiga lösningar.

– Vi erbjuder naturligtvis även standardlösningar, men om kunden har specifika önskemål anser vi det vara viktigt att vara flexibla och tänja på gränserna. Oavsett om det handlar om en stor eller liten affär, säger Attila Galatz, på SwedMotor.

Välkommen att kontakta Attila Galatz, försäljningsingenjör på SwedMotor, om du vill veta mer.

Telefonnummer och e-postadress hittar du högre upp på denna sida samt och under Kontakt.


 

Green Cargos T44-lok fick nya miljövänliga dieselmotorer

Jämfört med de gamla motorerna i Green Cargos T44-lok så blev greencargolokbränsleförbrukningen 20 procent lägre med nya motorer från MTU samtidigt som miljöfarliga utsläpp sänktes med upp till 75 procent. Moderniseringen genomförs successivt och beräknas vara klart 2013. Kostnaden uppskattas bli en tredjedel av vad det skulle kosta att köpa helt nya lok.

Välkommen att kontakta Peter Wulfing, försäljningschef på SwedMotor, om du vill veta mer.

Telefonnummer och e-postadress hittar du högre upp på denna sida samt och under Kontakt.


 

MTU-motorer i kolfiber-katamaran

CarboCAT är en serie katamaraner för civilt bruk som byggs i CarboCAT 23 31
kolfiberkomposit av Kockums AB. I den först byggda 23 meters CarboCAT:ens maskinrum sitter två stycken åttacylindriga MTU motorer på vardera 720 kilowatt.

– Vi är förstås mycket glada över att Kockums valde motorer från MTU och tycker att det är väldigt spännande att få vara delaktiga i detta intressanta projekt, säger Mikael Björndahl, försäljningschef för marinmotorer på SwedMotor.

Välkommen att kontakta Mikael Björndahl, försäljningschef för marinmotorer på SwedMotor, om du vill veta mer.

Telefonnummer och e-postadress hittar du högre upp på denna sida samt och under Kontakt.